ALTENA – Wie de Dikke van Dale opslaat en zoekt onder ‘netwerken’ vindt woorden als ‘contacten leggen of onderhouden’ en ‘verbinding maken met anderen’, ‘dingen bespreken’ of ‘samen doen’. Nou lukt dat in deze tijd wat minder fysiek, maar online gebeurt zoveel meer. Dat is bij netwerkplatform Ondernemend Altena niet anders.
Vanuit de missie ‘verbinden, versterken, kennis delen en waarderen van ondernemerschap’ is de digitale snelweg een prima middel om contacten te leggen en te onderhouden. Hoewel gezegd moet worden dat ‘één op één’ nog steeds de voorkeur geniet, daagt de huidige tijd ondernemers wel uit andere dimensies aan te spreken. ‘Hoe hou je contact met klanten’, ‘Hoe bereik ik collega-ondernemers?’ Hoe deel ik mijn visie en ons verhaal?’ ‘Hoe bereik ik gewenste interactie?’
Laagdrempelig
Stichting B2B-platform Ondernemend Altena lanceerde begin 2021 een sterk vernieuwde website die prominent relevant nieuws en informatie brengt. Voor en door ondernemers. De webstek is in deze opzet uniek in de regio. Het B2B-platform speelt hiermee op een andere manier in op een behoefte: laagdrempelige netwerkvoorzieningen bieden waar ondernemers mee geholpen worden. Bijvoorbeeld de bekende Open Coffee Altena, de Espresso kennissessies en de succesvolle ondernemersverkiezing BizAwards Altena. De nieuwswebsite is hier een prima aanvulling op, een platform waarop actualiteit gelezen kan worden en waarop ondernemers info kunnen delen.
Interactie
De nieuwe webstek steunt daarom sterk op interactie, de netwerkgedachte. Wie zijn/haar bedrijfsverhaal wil delen, kan dat doen. Wie zich wil laten zien via een opvallende promotie, plaatst een blog of een vlog, een advertorial of een advertentie. Ook het plaatsen van opvallende banners is een prima optie. Ondernemend Altena biedt ondernemers in dit alles de nodige mogelijkheden. Als ondernemers willen reageren op actuele zaken, zoals de verregaande lockdowns, de onvoldoende toereikende steunmaatregelen, dan kunnen ze dat via de website van Ondernemend Altena doen.
Verbinding zoeken
Wat het B2B-platform al 10 jaar doet, is de verbinding zoeken met ondernemers. Via allerlei fysieke momenten. De meest bekende is Open Coffee Altena of het kennisdelen in zakformaat via de Espresso’s. Nu zoekt men de verbinding online en wordt support geboden waar dat kan. Bijvoorbeeld met de Lockdown-actie waarmee ‘gesloten ondernemers’ een sympathiek steuntje in de rug krijgen. Ook worden authentieke verhalen gedeeld van ondernemers en hun lockdown life. Lastige verhalen en zoektochten naar kansen. Maar ook successen komen voorbij. Ook op LinkedIn wordt voortdurend actuele en relevante info voor en door ondernemers gedeeld. Zo is Ondernemend Altena er ook in Coronatijd voor ondernemend Altena.
In het tweede lustrumjaar lanceert Ondernemend Altena ook een uniek event als kennissessie. Online. Offline. Boeiend, onderscheidend en zinvol. En als de RIVM meewerkt, ook weer fysiek.
LEES OOK
Open Coffee Altena wordt gemist, maar …