Nieuws

Storytelling. Klanten vinden en binden

Storytelling. Luisteren naar een goed verhaal

REGIO – Een goed verhaal: je vindt en bindt er klanten mee. Want wie kent dat niet? Ingespannen en geboeid luisteren naar de verteller … Humor. Spanning. Ze wisselen elkaar af. Nieuwsgierigheid volgt: wat komt er nog meer? Je gedachten gaan aan de haal door een meeslepende stem, een boeiend verhaal, een spannende film of verrassend plot. Een interessant boek. Ze nemen je mee en dompelen je onder. Je wordt geraakt. Aangesproken … In marketingtaal: storytelling is boeiende, verbindende content maken over je merk. Je missie. Je toko.

Verhalen zijn een natuurlijke en krachtige manier om boodschappen over te brengen. Die blijven hangen. Die maken indruk. Je (ver)bindt er mensen mee. Dat is waar storytelling om gaat. Over het oproepen van emoties waardoor je verbinding maakt, die zorgen voor een positieve indruk. Door storytelling toe te passen binnen je bedrijf trek je op een aantrekkelijke en relevante manier prospects en klanten aan. Zorg je voor herkenning en verbinding met jouw merk.

(Corporate) storytelling is werken aan je merk en daarmee een boeiend en belangrijk onderdeel van je contentmarketing.

Werk aan je merk

Jij hebt ook een succesverhaal? Een topervaring, een mooie missie of een boeiend praktijkvoorbeeld? Deel dan je bedrijfsverhaal met ondernemers en/of met je doelgroep op een aantrekkelijke, aansprekende manier op B2B-platform Ondernemend Altena … Een gewaardeerd platform dat goed gevonden wordt en waarop (ook) jij je verhaal kwijt kunt.

Over het hoe en wat, de kop en de staart, de juiste snaar raken en meer, daar komen wij samen met jou wel uit. Ons team van marketeers helpt je graag verder.

Goed verhaal?
Werk aan je merk via info@OndernemendAltena.nl

Een voorbeeld?
‘Echt zuiver water voor iedereen!’

Nog een voorbeeld!
‘TONY – Van chocoladecrimineel tot wereldverbeteraar’

Ook interessant