Bij promotieartikelen denken we vooral aan zaken die je weggeeft aan je doelgroep in de hoop om klanten te winnen, of eventueel aan relatiegeschenken voor bestaande klanten. Maar je kunt je ook richten op je eigen personeel. Met de juiste ‘weggevers’ kun je er namelijk voor zorgen dat je medewerkers buiten werktijd promotie maken voor je bedrijf. We bespreken drie promotieartikelen die je kunt laten bedrukken om aan je personeel te geven.
T-shirts
Om te beginnen kun je t-shirts bedrukken met het logo van je bedrijf. Als het een beetje een mooi shirt is, zullen zeker mannelijke personeelsleden deze best willen dragen als vrijetijdsshirt. Maar het meeste succes bereik je wellicht als je sportshirts laat bedrukken met het logo van je bedrijf. Een goed sportshirt komt immers altijd van pas en wanneer we sporten hoeven we er niet volgens de nieuwste mode bij te lopen, maar willen we vooral comfortabel kunnen bewegen. Zo kan je medewerker tijdens het buiten sporten of fitnessen in de sportzaal je bedrijf promoten via het sportshirt met jouw bedrijfslogo erop.
Paraplu’s
Een goed sportshirt komt van pas, maar een goede paraplu al helemaal. In Nederland wil het immers nog wel eens regenen en wil de wind er ook wel eens voor zorgen dat paraplu’s sneuvelen. Bij weinig items is het gebruik in zo’n grote mate gericht op functionaliteit dan bij paraplu’s. We willen gewoon niet nat worden, en wat er dan op die paraplu staat maakt ons dan vaak niet zo veel uit. Dat wil zeggen dat een paraplu in jouw bedrijfskleuren met het logo van je bedrijf erop bij een regenbui gewoon tevoorschijn gehaald wordt om droog te blijven. Ondertussen wordt er wel gratis promotie gemaakt voor je bedrijf. Een win-winsituatie!
Rugzakken
Nog zo’n item dat altijd goed van pas komt: een stevige rugzak. Een goede rugzak is helemaal niet zo goedkoop en daarom altijd welkom en nuttig. Als je medewerker hem zelf niet gebruikt, komt hij nog wel van pas voor de kinderen. Hoe soberder de rugzak eruitziet, des te groter de kans dat hij ook door een volwassene gebruikt gaat worden. Op het moment dat hij of zij ermee over straat gaat, is dat meteen promotie voor je bedrijf, want uiteraard heb je er wel je bedrijfslogo laten aanbrengen.
Als je een goede werkgever bent en medewerkers plezier hebben in hun werk, voelen ze zich ook verbonden met het bedrijf. Vaak willen ze dan automatisch tot op zekere hoogte ook wel ambassadeur zijn voor het bedrijf. Bijvoorbeeld door bovenstaande artikelen te gebruiken dus!