Nieuws

Shops United – tips om als ondernemer het overzicht te bewaren

Ben jij soms ook helemaal het overzicht kwijt? Wil je het liefst een knop hebben waarmee je met één druk alles weer op orde zou kunnen krijgen? Ondernemen is ook best intensief en vraagt ontzettend veel van je. Je moet een behoorlijke veerkracht hebben. Om over het aantal uren dat je wekelijks werkt nog maar niet te spreken. Er zijn namelijk maar weinig ondernemers die een standaard werkweek draaien van 40 uur. Logisch dat het je soms even allemaal teveel wordt en je het overzicht kwijtraakt. Gelukkig zijn wij hier om jou van drie tips te voorzien zodat je alles beter onder controle weet te houden. Zeggen ERP, CRM en verzendsoftware jou wat?

Maak gebruik van een ERP systeem

Enterprise Resource Planning (afgekort tot ERP) gaat over het gebruik van een computerprogramma om de verschillende bedrijfsprocessen binnen een organisatie te automatiseren en met elkaar te verbinden. Een ERP systeem zorgt er min of meer voor dat de verschillende bedrijfsprocessen – van personeelszaken, financiën en voorraadbeheer tot inkoop, productie, verkoop en service – zo optimaal mogelijk op elkaar afgestemd kunnen worden. Loopt een bepaald proces niet helemaal vlekkeloos? Dan kan een ERP systeem wellicht inzicht bieden in de knelpunten én de mogelijkheden tot verbetering. Hierdoor kunnen uiteindelijk kostbare fouten worden voorkomen en kunnen de efficiëntie en productiviteit toenemen. Met een goed werkend ERP systeem zal jouw bedrijf lopen als een geoliede machine.

Ook een CRM systeem is vrijwel onmisbaar

Net als een ERP systeem is ook een CRM systeem voor veel bedrijven onmisbaar. CRM staat voor Customer Relationship Management. Met behulp van een CRM systeem kan een onderneming vrij eenvoudig het contact, de interactie en de relatie met klanten in één handig overzicht beheren. Zo hoeven er niet langer allerlei verschillende en op zichzelf staande to-do-lijstjes, agenda’s en overzichten met klantgegevens bijgehouden te worden. Alles wordt verzameld en opgeslagen op één centrale plek. Denk bijvoorbeeld aan mail- en belgeschiedenis, verzonden facturen en offertes, documenten en acties die nog opgevolgd dienen te worden. Dit kan behoorlijk wat tijd besparen en maakt efficiënter werken mogelijk. Ook zorgt een CRM systeem ervoor dat klanten minder makkelijk uit het oog worden verloren waardoor de klanttevredenheid hoog zal blijven.

Veel pakketten verzenden? Praktische verzendsoftware is jouw redder in nood

Moet je veel pakketten verzenden? Praktische verzendsoftware voor ondernemers is jouw redder in nood. De coronapandemie heeft veel leed veroorzaakt maar heeft er tegelijkertijd ook toe geleid dat veel meer mensen online zijn gaan bestellen. Vooral toen Nederland in een lockdown verkeerde en de winkels gesloten waren zijn de online verkopen explosief gestegen. Al die verkopen moeten natuurlijk ook verzonden worden. Je wilt natuurlijk geen ‘nee’ verkopen. Daar waar je nu misschien nog gebruik maakt van meerdere applicaties om pakketten met meerdere vervoerders te kunnen versturen en monitoren, hoeft dat dankzij een praktische verzendsoftware niet langer. Met behulp van een multi-carrier verzendsoftware kun je orders waarbij gebruik wordt gemaakt van meerdere vervoerders namelijk in één online verzendsysteem onderbrengen. Dit kan een hoop tijd en moeite besparen waardoor jij niet langer met je handen in het haar zit en met gemak alle binnenkomende bestellingen op tijd kunt voltooien. Meer informatie kan je vinden bij Parcel Pro.

Ook interessant