BLOG | Je telefoon rinkelt regelmatig, de e-mailbox is zeker niet werkeloos, je orderportefeuille vult zich goed, je agenda loopt vol … Het gaat goed met de zaak! Top!
De vraag dringt zich zelfs op of je in deze drukke tijden nog wel moet adverteren. Je hebt immers ‘werk zat’? Het antwoord is ronduit Ja! Houd je jezelf en je bedrijf in the picture. Blijf investeren in klanten en kansen. Ook al gaat het goed met de zaak. Want juist(!) dan is het belangrijk om in contact te blijven met je doelgroep, te investeren in (nieuwe) relaties. Druk? Zichtbaar zijn en content delen (vooral dat!) blijft ook dán met stip op één! Want nu zaaien, is straks oogsten.
Wie ben je, wat doé je? Laat bestaande – en nieuwe – klanten weten wat de meerwaarde is van je dienst of product. Welke klantvraag jij oplost. Wat jouw eigen creatieve, onderscheidende aanpak is. Dat jij tegenwoordig ook thuis aflevert. Je de grens bent gepasseerd! Laat weten dat je collega binnenkort 25 jaar bij de zaak werkt, je bedrijf jarig is en je virtuele taart gaat aansnijden! En dat gewaardeerde klanten mee kunnen smullen. Deel wat mensen van je vinden, hoe blij ze zijn met je en waarom … Moraal: er valt altijd een kleurrijk verhaal te delen …
Verhalen
Maar hoe communiceer je dan? Bekend is dat ‘platte advertenties’ niet lang bij mensen blijven hangen. Dat is met ondernemersverhalen bewezen anders. Die stories zijn interessant, boeiend en altijd authentiek. Waarom? Omdat ze twee spades dieper gaan dan platte verkooppraat en schreeuwende advertorials. Jouw verhaal is een ondernemerservaring, een footprint van je bedrijf, iets wat er toe doet! Het draait anno nu om interessante content. Content en delen, veel delen. Dat doén, is de uitdaging voor ondernemers. Juist als je business lekker loopt.
Aandacht
Verhalen vertellen heeft zin als er publiek is dat aandacht heeft voor een ondernemersverhaal dat raakt! Trigger je doelgroep met een goed verhaal, triggerende teksten, fraaie foto’s, sterke video’s en boeiende blogs en aansprekende artikelen. Zorg voor een aansprekende website en haak aan bij een sterk (online) netwerk.
Zaaien en oogsten
Niet communiceren, druk bezig zijn en wachten tot de hausse voorbij is, helpt je uiteindelijk niet verder. (En kost per saldo ook geld.) Tijd en energie steken in krachtige communicatie werkt wél. Het blijft belangrijk – juist als je nu veel (succes) stories te delen hebt – om aandacht te oogsten. Blijf contact maken, blijf (online) netwerken, blijf opvallen, blijf klanten vinden en binden.
Immers: alles wat je nu binnensleept, hoef je straks niet meer te doen. Wat je nu zaait, zul je later oogsten. Slim voor als het (weer) even ‘minder’ gaat.